Please login or join to use the Hideout!

 

Forums Regional Forums Europe
  • Topic: Looking for french punk'n'roll fans cos my english is rotten!

    Back To Topics
    (0 rates)
    • October 12, 2011 9:12 PM CDT
      • Post(s)
        21
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      En tous cas, moi je suis francophone de la ville de Québec! D'autres Québecois sur le forum? Je sais qu'il y a Tony lo-fi également.
    • October 12, 2011 8:48 AM CDT
      • Post(s)
        1
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Bonjour,

      Je suis guitariste, et je cherche un batteur -un vrai!- pour faire du... Garage Punk!! sur Paris.

       

    • January 7, 2011 1:46 PM CST
      • Post(s)
        9
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        1 0

      Untitled

      merci les gars... ça m'aide beaucoup ! :)
    • January 6, 2011 11:34 AM CST
      • Post(s)
        9
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        1 0

      Untitled

      ya moyen de trouver les albums des dogs dans le coin ?
    • January 6, 2011 8:03 AM CST
      • Post(s)
        13
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        1 0

      Untitled

      Les francais ont la petite bite et les punks sont pas bon coups !

      Est ce phrase correcte je demandais ?

       

       

       

    • January 3, 2011 11:35 AM CST
      • Post(s)
        10
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Dements Tragiques are a little late...from 1986, but their sound is buzzsaw-aggro like a pissed off Buzzcocks on speed? Really great and the heavy drum sound really propels this 7" at 100 Mile-per-hour speed. Here is a link to the best site on the net for French punk info and it has a sound clip for the 7":

       

      http://www.45toursderockfrancais.net/rockfrancais/dementstragiques45t.htm

      Cheers,

      Greg

      Whaou ! Great collection ! Lot of this one are not easy to find !!!

      I don't know "dements  tragiques" !!?! What sound ?

       

      Thanks for your message, cheers !!

       

      Chris D

       

      Greg McDeath said:

      Yeah...I think most Oi sucks for those reasons, but at  least the French stuff was the best of that genre. Here are some of my favorite French punk records: ASPHALT JUNGLE 2nd 7", LES CADAVRES, LES CAFARDS, DEPRESSION, 84 FLESH, ELECTRONAZE, ELECTROCHOC, GUILTY RAZORS, KAMBRONES, OX, STILLERS, SEX-A-PILE, STARSHOOTER 1st 7", WARM GUN, and the amazing DEMENTS TRAGIQUES!

      I have a lot more stuff. After the U.S. and U.K., French punk is probably my next biggest collection. I like all of the stuff at least minimally. I have yet to hear a French group that I think is without all merit.

       

      Cheers, Greg


      Chris Damned said:

      "Chaos en france " was a little "too much" with this "street punk" sounds and a political soul not very "cool" (in the 80's oï+punk =fuckin' fachism tendance) but it was a good "photo" of this french punk era...


      Today, listen TV killers (on US label Dead beat records) are the real french punk thing for me.


      Greg McDeath said:

      I met the singer of LES CAFARDS (Bruno) in Paris 1986 and was hooked on finding more French punk. I bought the "Chaos en France" LP compilation at the New Rose store in Paris on the same trip. I collect early and rare French punk. Some of the best non-U.S. punk in existence! Great stuff...French punk and Oi are tops!
    • January 3, 2011 10:15 AM CST
      • Post(s)
        10
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Yeah...I think most Oi sucks for those reasons, but at  least the French stuff was the best of that genre. Here are some of my favorite French punk records: ASPHALT JUNGLE 2nd 7", LES CADAVRES, LES CAFARDS, DEPRESSION, 84 FLESH, ELECTRONAZE, ELECTROCHOC, GUILTY RAZORS, KAMBRONES, OX, STILLERS, SEX-A-PILE, STARSHOOTER 1st 7", WARM GUN, and the amazing DEMENTS TRAGIQUES!

      I have a lot more stuff. After the U.S. and U.K., French punk is probably my next biggest collection. I like all of the stuff at least minimally. I have yet to hear a French group that I think is without all merit.

       

      Cheers, Greg


      Chris Damned said:

      "Chaos en france " was a little "too much" with this "street punk" sounds and a political soul not very "cool" (in the 80's oï+punk =fuckin' fachism tendance) but it was a good "photo" of this french punk era...


      Today, listen TV killers (on US label Dead beat records) are the real french punk thing for me.


      Greg McDeath said:

      I met the singer of LES CAFARDS (Bruno) in Paris 1986 and was hooked on finding more French punk. I bought the "Chaos en France" LP compilation at the New Rose store in Paris on the same trip. I collect early and rare French punk. Some of the best non-U.S. punk in existence! Great stuff...French punk and Oi are tops!
    • January 1, 2011 10:45 PM CST
      • Post(s)
        10
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      I met the singer of LES CAFARDS (Bruno) in Paris 1986 and was hooked on finding more French punk. I bought the "Chaos en France" LP compilation at the New Rose store in Paris on the same trip. I collect early and rare French punk. Some of the best non-U.S. punk in existence! Great stuff...French punk and Oi are tops!
    • November 20, 2010 12:45 PM CST
      • Post(s)
        13
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      C'était excellent ! mais pas programmé ( même pas sur l'affiche ), ils ont joué 40 minutes environ seulement ( pour laisser la place à un groupe de stoner vaseuuux ) devant 12 pélerins ! enfin, sinon c'était cooool .

      THE GO SOUND INVASION RADIO SHOW said:
      Ca devait claquer ....


      Oswald The Lucky Rabbit said:
      C'était un conçert des gravedigger V avec Leighton, Looch et 3 gars des Wau espagnols.
    • November 17, 2010 8:31 AM CST
      • Post(s)
        39
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Ca devait claquer ....

      Oswald The Lucky Rabbit said:
      C'était un conçert des gravedigger V avec Leighton, Looch et 3 gars des Wau espagnols.
    • November 17, 2010 7:52 AM CST
      • Post(s)
        5
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Oulà y en a plein mine de rien .... Moi je peux te conseiller JC SATAN, TEENAGE MOONLIGHT BORDERLINERS, JACK OF HEART,YUSSUF JERUSALEM, SHIVA AND THE DEADMEN, ANGRY DEAD PIRATES ..... Sinon y a mes groupes aussi héhé : DEVILISH PIRANHAS et JOHNNY DIVISION ;)

      Pascal Pilote said:
      Je suis un peu en retard et cherche a decouvrir de nouveaux groupes francais .... suggestions ?
    • November 17, 2010 6:58 AM CST
      • Post(s)
        15
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      C'était un conçert des gravedigger V avec Leighton, Looch et 3 gars des Wau espagnols.
    • November 17, 2010 3:43 AM CST
      • Post(s)
        39
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Hello I beg your pardon but .... il faut m'eclairer là. Qu'est ce que c'est que cette histoire de Looch/Wau/Gravedigger V ?? Un croisement Magnetix / Wau en première partie des Gravedigger ? Parceque ca doit etre saignant comme truc ....

      Johnny Division said:
      Putain ouai je sais j'ai loupé ça, je voulais y aller mais ça coute chers mine de rien de monter jusqu'à Montpellier ! Super groupe avec Looch des Magnetix et des mecs de Wau y los argh !!!(heu je sais plus comment ça s'écrit, quelle idée de s'appeler comme ça aussi haha). Sinon presque rien à voir mais j'ai entendu parler de la reformation des Fatals !!!!


    • November 16, 2010 9:45 PM CST
      • Post(s)
        3
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Je suis un peu en retard et cherche a decouvrir de nouveaux groupes francais .... suggestions ?
    • November 16, 2010 9:42 PM CST
      • Post(s)
        3
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Je suis la !!
    • November 16, 2010 9:25 AM CST
      • Post(s)
        15
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Les espagnols des Gravedigger V j'ai même pas compris leur nom... Faut que j'écoute, ça à l'air cool. En tout cas ils sont super sympas, ouai, ce sont de chouettes types.
    • November 16, 2010 9:00 AM CST
      • Post(s)
        5
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Putain ouai je sais j'ai loupé ça, je voulais y aller mais ça coute chers mine de rien de monter jusqu'à Montpellier ! Super groupe avec Looch des Magnetix et des mecs de Wau y los argh !!!(heu je sais plus comment ça s'écrit, quelle idée de s'appeler comme ça aussi haha). Sinon presque rien à voir mais j'ai entendu parler de la reformation des Fatals !!!!

      Oswald The Lucky Rabbit said:
      Le mec des magnetix était en conçert dimanche avec les Gravedigger V à Montpellier, c'était classe! Je crois que c'était leur dernier conçert d'une mini tournée. Mais bon, on sait jamais... Fingers crossed!
    • November 16, 2010 8:52 AM CST
      • Post(s)
        15
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Le mec des magnetix était en conçert dimanche avec les Gravedigger V à Montpellier, c'était classe! Je crois que c'était leur dernier conçert d'une mini tournée. Mais bon, on sait jamais... Fingers crossed!
    • November 16, 2010 8:03 AM CST
      • Post(s)
        5
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      J'ai vu les crusaders of love y a quelques mois, c'était vraiment bien, après faut aimer le côté pop(ce qui a déplu à quelques uns), sinon on a déjà joué avec les magnetix, c'était vraiment super ! d'ailleur je vais les voir demain en concert avec les strange boys à Marseille...

      Sara said:
      On peut discuter Crusaders of Love!! Ils on fait une tournée aux Etats-Unis mais pas ici à Denver. Je crois qu'ils jouent un concert avec les Undertones bien-tot à Paris. Quelqu'un a entendu parler? J'ai vu the Magnetix une fois à Wash DC. TRESSSS BIEEENNNN!!!! pardonez moi mon francais!!!
    • November 15, 2010 4:52 AM CST
      • Post(s)
        5
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Ca c'est une bonne idée ! Vive les piranhas démoniaques héhé...

      Chris Damned said:
      Damned ! Faut que je pense à commander cet EP !




      Gwangi said:
      Salut ! j'suis nouveaux et pas vraiment habitué a mettre de la musique et tout ça sur le net (mais j'y travaille)... en ce moment à Marseille The Devilish Piranhas sortent leur premier LP... allez voir ça !
      http://www.myspace.com/voodoodevilish
    • November 12, 2010 12:13 AM CST
      • Post(s)
        7
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      prévu pour Janvier
      fingers crossed!!!!
    • November 11, 2010 12:56 PM CST
      • Post(s)
        7
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      i'm here Chris! are there any bands like the D4 out there these days?
    • November 10, 2010 1:23 AM CST
      • Post(s)
        10
      • Like(s)
        0
      • Liked
        0
      • cR(s)
        0 0

      Untitled

      Oue ! Notre beau patrimoine...

      Chris Damned said:
      Ha !Ha! HA ! Et l'accordéon nom de dieu !

      Dinitros, Grand Guru said:
      YO ! VIVE LE CAMEMBERT ! VIVE LE GENERAL DE GAULLE ! GERARD DEPARDIEU, EDITH PIAF ET LA TOUR EIFFEL !

    Icon Legend and Forum Rights

  • Topic has replies
    Hot topic
    Topic unread
    Topic doesn't have any replies
    Closed topic
    BBCode  is opened
    HTML  is opened
    You don't have permission to post or reply a topic
    You don't have permission to edit a topic
    You don't have the permission to delete a topic
    You don't have the permission to approve a post
    You don't have the permission to make a sticky on a topic
    You don't have the permission to close a topic
    You don't have the permission to move a topic

Add Reputation

Do you want to add reputation for this user by this post?

or cancel